بعد الهجوم على مي عز الدين.. النجوم يدعمون «البرنسيسة بيسة

بعد الهجوم على مي عز الدين.. النجوم يدعمون «البرنسيسة بيسة

تعرضت الفنانة مي عز الدين، لسيل من الانتقادات، من قبل رواد التواصل الاجتماعي بسبب مسلسلها "البرنسيسة بيسة"، حيث وصفه البعض بأنه الأسوأ في مشوراها الفني، كما طلب آخرون منها الابتعاد عن الكوميديا.

وسط هذا الهجوم، حاول عدد من نجوم الوسط الفني تقديم الدعم والمساندة لمي، البداية كانت مع الفنان أحمد السعدني، الذي يربطه بمي علاقة صداقة قوية، مشيدًا بالمجهود الذي قدمته قائلًا: "مجهود مش طبيعي وعاجب ناس كتير وربنا يكمله لك على خير".

View this post on Instagram

انا متفرجتش عليكي لإني بصور بس دي هي دي و ده مجهود مش طبيعي و عاجب ناس كتير مبروك و ربنا يكملهالك علي خير @maiezzeldin

A post shared by Ahmed L Saadany (@ahmedlsaadany) on May 13, 2019 at 12:59pm PDT

أما الفنانة زينة وجهت رسالة لمي عبر حسابها بموقع "إنستجرام" قائلة: "نجمة من أول ما بدأتي.كل خطواتك ورآها مجهود وتعب وحب لجمهورك اللى بتموتي نفسك علشان ترضيه، واللي بيحبك ومنهم رقم بسيط على حسابك 7 مليون ده رقم قليل من محبينك في الوطن العربي كله، واللي بيقدروا مجهودك وتعبك"، كما أثنت بأدوارها بداية من فيلم "أيظن" حتي مسلسلها "حالة عشق" الذي وصفته بأنه مثل نقلة في الدراما المصرية.

View this post on Instagram

نجمة من اول ما بداتي ومسلسلاتك طلعت نجوم دلوقتي بيشتغلوا لوحدهم سواء رجالة او ستات 💪 مش عارفه أبدا من السينما في #ايظن ولا سلسلة #عمر_و_سلمي مع نجم كبير زي #تامر_حسني اللي كسر الدنيا لدرجة ان كل الناس بقت تسمي ولادها عمر وسلمي💪💪 ولا من مسلسلاتك #الشك ولا #دلع_بنات ولا #حالة_عشق اللي عمله نقلة في مشوارك وفي الدراما... كل خطواتك وراها مجهود وتعب وحب لجمهورك اللي بتموتي نفسك علشان ترضيه ...واللي بيحبك ومنهم رقم بسيط علي حسابك ٧٠٠٠٠٠٠ مليون ده رقم قليل من محبينك في الوطن العربي كله واللي بيقدروا مجهودك وتعبك ....وعلي فكره بحب #البرنسيسة_بيسه و #سكسكه ❤️❤️وبحبك وكل الناس بتموت فيكي واولوهم السبعة مليون اللي عندك ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ @maiezzeldin

A post shared by Zeina Reda (@zeinareda29) on May 13, 2019 at 7:21pm PDT

وحرص الفنان محمد أنور، على تهئنة مي بمسلسلها، معبرًا عن سعادته بالتعاون معها، وكتب: "مبروك يامي وبجد أنا فرحان ومبسوط وليه الشرف إني معاكي في المسلسل وفرحان ومبسوط إني عرفتك لإني كسبت أخت طيبة وجدعة وقوية.

View this post on Instagram

@maiezzeldin مبروووووووووك يامي وبجد انا فرحان ومبسوط وليه الشرف اني معاكي في المسلسل وفرحان ومبسوط اني عرفتك لاني كسبت اخت طيبه وجدعه وقويه

A post shared by Mohamed Anwar (@mohamedanwar71) on May 13, 2019 at 12:24pm PDT

فيما التزمت الفنانة مي عز الدين بالصمت، واكتفت بغلق خاصية التعليقات على منشوراتها على موقع "إنستجرام".